Chcemy być online – czyli jak rynek wynajmu przenosi się do sieci
Od blisko dwóch lat portal rezuro.com. jest nieocenionym wsparciem dla: osób ceniących swój czas, dla właścicieli i zarządców nieruchomości ceniących rzetelnie zweryfikowanych lokatorów oraz sprawdzonych i wiarygodnych partnerów biznesowych
Chcemy być online - czyli jak rynek wynajmu przenosi się do sieci
Kiedy kilka lat temu stanąłem przed wyzwaniem wynajmu mieszkania poczułem się przytłoczony.
Mnogość portali, tysiące ofert, setki zdjęć, dziesiątki telefonów do właścicieli lub pośredników, godziny spędzone na dojazdach i oględzinach potencjalnych lokali; w skrócie ogrom straconego czasu przed wyborem idealnej lokalizacji. O ile jeszcze mogłem się z tym pogodzić zakładając, że w wybranym miejscu planowałem zamieszkać przynajmniej dwa lata, to przechodzenie tej samej ścieżki za każdym razem, kiedy w związku z obowiązkami zawodowymi szukałem najmu krótko i średnioterminowego musiałem uznać za stratę czasu.
O tym co wyróżnia Rezuro w sektorze proptech, rozmawia, z pomysłodawcami startupu Marcinem Niewiteckim i Przemysławem Jurkiem - Szymon Lesiak
Szymon Lesiak (SL) - Panowie pozwolę sobie zacząć przewrotnie – co Wy wiecie o startupach?
Przemysław Jurek (PJ) – Coś nam się tam udało (śmiech). W 2013 roku uruchomiliśmy serwis Lavito.pl, który był pionierem na rynku umawiania wizyt u fryzjerów i pokrewnych usługodawców. W momencie połączenia z Booksy mogliśmy się pochwalić największym zasięgiem i liczbą odsłon, jeśli chodzi o stronę www. To pozwala przypuszczać, że doskonale rozumieliśmy potrzeby zarówno przedsiębiorców oferujących usługi z zakresu zdrowia i urody jak i klientów salonów, którzy chcieli mieć możliwość rezerwacji wizyty z każdego miejsca o każdej porze. Teraz naszą wiedzę i doświadczenie chcemy przełożyć na rynek wynajmu.
SL – Czym zatem jest Rezuro?
Marcin Niewitecki (MN) – nowoczesną platformą click to rent. Jej podstawowym zadaniem jest łączenie osób zainteresowanych średnioterminowym najmem nieruchomości z gospodarzami posiadającymi lokale na wynajem. Zasada jest prosta – proces wynajmu ma być łatwy, szybki, bezpieczny i w pełni online zarówno dla najemców jak i wynajmujących.
PJ – Nie wszyscy lubią cyferki i statystyki, ale przy tej okazji warto chyba wspomnieć o kilku, żeby zobrazować skąd wzięły się nasze założenia przy budowaniu Rezuro.
Badania pokazują, że 75% millenialsów uważa telefonowanie do właścicieli mieszkań jako przestarzałą formę uzgadniania wynajmu.
W 2020 roku aż 18% dorosłych Polaków wynajmowała mieszkania. Przy obecnie drastycznie wysokich stopach procentowych i niższej zdolności kredytowej ta liczba z pewnością się zwiększy.
Według ekspertów ThinkCo już w 2023 roku inwestorzy instytucjonalni udostępnią do wynajmu ponad 11 tys. mieszkań w największych aglomeracjach, a przez kolejne cztery lata liczba ta może wzrosnąć nawet do 37 tys.
Jak podaje Związek Banków Polskich blisko 65% Polaków jako najczęstszą formę płatności wybiera kartę płatniczą. W 2021 roku 36% respondentów uważało, że rozwój nowoczesnych płatności w Polsce powinien przyśpieszyć. Aż 49% badanych chciało mieć możliwość decydowania o formie płatności.
SL – Co Was wyróżnia?
PJ – Znaleźliśmy idealny balans pomiędzy sprawdzonymi rozwiązaniami, a najnowszymi trendami. Wysoko stawiamy sobie poprzeczkę w zakresie technologii i innowacji.
Korzystamy z dużego i zaufanego operatora płatności jakim jest bank ING.
Jesteśmy na bieżąco z rozwiązaniami FinTech , dzięki czemu jako jedyni w Polsce dajemy możliwość opłacania wynajmu w formie subskrypcyjnej. Najemca podpinając kartę na platformie rezuro.com nie musi pamiętać o terminowym wykonywaniu przelewów. Uzgodniona kwota zostanie automatycznie pobrana z rachunku bankowego we wskazanym dniu i zgodnie z ustaloną w umowie częstotliwością.
Oczywiście udostępniamy różnorodne kanały płatności: przelew, BLIK, karta kredytowa, Twisto.
Dodatkowo, w trosce o najwyższą jakość obsługi najemców gwarantujemy, znalezienie innego lokalu lub zwrot pieniędzy, jeżeli w ciągu 24h od wprowadzenia się zgłoszą, że wybrany przez nich pierwotnie lokal znacząco różni się od tego, opisanego w ogłoszeniu.
SL – Czego mogą od Was oczekiwać właściciele i zarządcy nieruchomości?
MN – Po pierwsze - Narzędzia do obsługi procesu wynajmu online od momentu znalezienia najemcy aż do kompletnego zautomatyzowania rozliczeń czynszu z wykorzystaniem narzędzi rezuro.
Po drugie bezpieczeństwa - tożsamość oraz płynność finansową najemców weryfikujemy dzięki współpracy z innym fintechowym startupem specjalizującym się w potwierdzaniu tożsamości – Authologic.
Po trzecie – minimum formalności, obsługę w pełni online i współpracy na podstawie korzystnego cennika.
Po czwarte reklamy - zapewniamy Gospodarzom promocję ich lokali na największych platformach ogłoszeniowych w Polsce
SL – Co w takim razie proponujecie najemcom?
MN - Poza rozwiązaniami technicznymi o których już wspominaliśmy, pokoje jedno i wieloosobowe, pokoje w akademikach i mieszkaniach prywatnych, kawalerki, mieszkania wielopokojowe, a nawet domy w największych miastach w Polsce - zagłębiach korporacyjnych i akademickich: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi, Katowicach. I to wszystko w elastycznym modelu najmu i płatności.
FinTech – dlaczego to ważne w wynajmie?
(SL) – Panowie, nie dalej jak miesiąc temu przedstawiliście na łamach stowarzyszenia mieszkanicznik swoją platformę rezuro.com, a dziś widzimy się znowu więc wnioskuję, że jest się czym pochwalić?
Marcin Niewitecki (MN) – Tak, nie bez powodu jesteśmy nazywani najszybciej rozwijającym się startupem w branży nieruchomości w Polsce. W ostatnim czasie wysłuchaliśmy wielu historii właścicieli mieszkań o tym, że często zdarza się, że lokatorzy, którym kończy się umowa najmu nie płacą ostatniego czynszu licząc na to, że zostanie on pokryty z kaucji. Problem pojawiał się wtedy, kiedy właściciel identyfikował w lokalu uszkodzenia, których usunięcie powinno zostać sfinansowane z kaucji właśnie.
Rezuro.com jako jedyne w Polsce daje także możliwość nowoczesnego i niespotykanego do tej pory w branży sposobu zarządzania kaucją wpłaconą przez najemcę na poczet ewentualnych strat w wynajmowanym mieszkaniu. Użytkownik posiadający dostęp do panelu gospodarza ma możliwość generowania linków do płatności (paybylink) za każde wykryte w czasie rzeczywistym uszkodzenie wyposażenia lokalu. Jeżeli najemca nie ureguluje rachunku, saldo jego kaucji zostanie obniżone o należną kwotę. Rozliczenie z najemcą przy zakończeniu umowy staje się łatwe i przejrzyste. Zabezpieczone są interesy każdej ze stron, a najemca dokładnie wie, jaka kwota kaucji zostanie mu zwrócona.
(SL) – To już kolejne po opłacaniu wynajmu w formie subskrypcyjnej, przelewem, BLIKiem, kartą kredytową, Twisto udogodnienie z zakresu FinTech.
Przemysław Jurek (PJ) - To jeszcze nie wszystko. W odpowiedzi na potrzeby tych firm, które profesjonalnie zajmują się zarządzaniem najmem przygotowaliśmy rozwiązanie, dzięki któremu przepływ finansowy między najemcą, właścicielem nieruchomości, a zarządcą nie będzie odroczony w czasie. Rezuro.com automatycznie rozdziela płatności od najemcy na konta właściciela lokalu, zarządcy nieruchomości lub na potrzeby uiszczenia stałych opłat i rachunków. Takie rozwiązanie chroni zarządców nieruchomości przed oczekiwaniem na przelew od Właściciela lokalu i powstawania ewentualnych zaległości w opłacaniu należności.
(SL) – Bardzo duży nacisk kładziecie na rozwój technologii, czy nie zostawiacie nieco z tyłu aspektu promocyjnego?
(MN) -Już w listopadzie naszego prelegenta będzie można posłuchać na XIII Kongresie Mieszkanicznika. Bierzemy również udział w konkursie Mieszkanicznik roku 2022 w kategorii „Innowacja Roku (usługa, innowacja i technologia)”. Aktywnie prowadzimy także nasze media społecznościowe.
SL - Dziękuję za rozmowę